29 Tewet – koniec zimy

r.

Według Rabina Judy (cytowanego w Talmudzie, Bawa Mecia 106b), na dzień 29 Tewet przypada koniec zimy. (Zgodnie z Księgą Rodzaju 8:22, rok składa się z sześciu dwumiesięcznych „pór roku”: pora siewu, żniwa, zimno, upał, lato i zima).

Owoce Ziemi Świętej – owoce, które z jednej strony są symbolami materialnymi, a z drugiej duchowymi, co doskonale oddaje istotę Ziemi Israela, która łączy święte z przyziemnym:
HADAS-MIRT
Hadas wydziela szczególnie przyjemny zapach, jednakże nie spożywa się jego odrośli czy owoców. Symbolizuje ludzi, którzy wyróżniając się w przestrzeganiu micwot (przykazań B-skich), nie pojmują wszakże w pełni ich znaczenia ani też nie rozważają ich sensu na planie intelektu. Gdy tacy ludzie wypełniają micwę, wydzielają „zapach przyjemny” dla HaSzem. Przestrzegają bowiem przykazań wyłącznie w oparciu o uznanie Jego władztwa i przyjęcie Jego zakazów i nakazów.
Według Tory jednym z czterech gatunków, które bierze się podczas święta Sukot, jest anaf ec awot (gałązka plecionego drzewa). Uznano, że mirt idealnie odgrywa tę rolę, jego liście bowiem pokrywają całą gałąź i otaczają ją ze wszystkich stron. W rzeczy samej każda z gałązek mirtu ma liście połączone ze sobą na kształt łańcucha, gdzie jedne liście pokrywają te, które rosną powyżej.
Błogosławieństwo przed wąchaniem mirtu brzmi: "...bore acej besamim". Stanowi to podziękowanie dla HaSzem za stworzenie wonnych drzew.