Szabat Tszuwa
r.
Szabat między Rosz haSzana a Jom Kipur nazywany jest Szabat Szuwa - Szabatem Powrotu, ponieważ jego specjalna haftarah zaczyna się od słów Szuwa Izrael „Powrót Izraelu”, z proroctwa Ozeasza. Jest również określany jako Szabat Teszuwa, ponieważ przypada podczas Dziesięciu Dni Pokuty.
Nabożeństwo modlitewne w ten Szabat jest takie samo, jak w zwykły Szabat, z wyjątkiem dodatków, które są wprowadzane do Amidy podczas Dziesięciu Dni Pokuty. Avinu Malkenu nie jest recytowane. W błogosławieństwie na zakończenie modlitwy Magen Avot po wieczornych nabożeństwach w piątek wieczorem, słowa ha-Melech ha-Kadosz zastępują słowa ha-El ha-Kadosz.
W prawie wszystkich gminach żydowskich jest zwyczajem, że rabin miasta lub kongregacji objaśnia teszuwę i podkreśla surowość wykroczenia, aby ludzie skierowali swe serca ku pokucie. Nasi mędrcy powiedzieli, że kiedy mądrzy przemawiają do ludzi, Bg przebacza grzechy Izraela.
Szabat został dany Izraelowi jako czas na studiowanie Tory i modlitwę i chociaż zawsze należy uważać, aby nie spędzać czasu na bezczynności lub w niewłaściwych rozmowach, w Szabat Szuwa należy szczególnie uważać, aby całkowicie skoncentrować się na Torze, modlitwie, i refleksję nad pokutą, dzięki czemu można uzyskać przebaczenie za wszelkie nieodpowiednie zachowanie, które mogło zepsuć inne sabaty.
(opracowanie na podstawie materiałów Chabad.org; ilustracja: Chabad.org)