Siwan 2, 46 Omer

r.

W roku 5589 (1829) Szabat z Parszą Bamidbar przepadał na dzień  5 Sivan. Przed zapaleniem świec szabatowych Cemach Cedek przyniósł maamar "S'u et rosz  avotam”. Interpretował sens słowa S'u , zgodnie z komentarzem Ibn Ezra, jako „na wysokości”, podobnie jak w "Ki tisa i Rosz " (lit." Gdy podniesiesz głowę. ") .To oznacza, że ​​poprzez blask avoda duszy w ciele,  wznoszą się na wyższy poziom myśli w głowie (Rosz) oraz istota duszy jak to jest powiedziane wyżej W tym duchu, to wyjaśnia się w wielu wersetach Tory, Księgi Zohar i Midrasz.
W południe na Szabat Rebbe przyniósł maamar "V'eirastich" i jej opracowanie wydrukowane w "Likutej Tora". Następnego dnia, w pierwszy dzień Szawuot, wydał w maamar "Us'fartem" i jej opracowanie jak drukowane w "Likutej Tora". Podczas posiłku  drugiego dnia Szawuot, Rebe przyniósł, maamar V'hachachma mei'ayin timatzei który jest drugim opracowaniem na temat tisp'ru chamishim jom wydanym w Likutej Tora.