2. Tewet zawsze ma 29 dni.
Dwa miesiące poprzedzające Tewet (Cheszwan i Kislew) mogą mieć 29 lub 30 dni, w zależności od roku. Począwszy od Tewet i dalej rzecz jest prosta. Tewet ma 29 dni, a Szwat ma 30, i tak dalej - naprzemienne miesiące, przez resztę roku.
3. Tewet jaśnieje Chanuką.
Chanuka zaczyna się 25 Kislew i trwa 8 dni. Oznacza to, że ostatnie dni Chanuki to już obchodzimy w miesiącu Tewet, rozjaśniając ponure zimowe dni.
4. Ester została zabrana do pałacu.
W Księdze Estery czytamy, że Ester została zabrana do pałacu Króla Aszwerosza "w 10 miesiącu, który jest miesiącem Tewet." (Księga Esstery 2:16).
Talmud wyjaśnia, że miesiąc Tewet był szczególnie sprzyjający dla zdrowia fizycznego, ponieważ zimno powoduje, że "ciało, czerpie przyjemność z ciała...." (Megillah Ester, 13a.)
5. W miesiącu Tewet Rozpoczęło się Oblężenie Jerozolimy.
Nawet zanim nadano miesiącu nazwę Tewet, kiedy znany był po prostu jako dziesiąty miesiąc, był to znaczący okres w żydowskiej historii: "W dziesiątym miesiącu, dziesiątego dnia miesiąca, przybył Nabuchodonozor, Król Babilonu, i cała jego armia przeciwko Jerozolimie, i rozbili obóz przeciwko niej, było to oblężenie Jerozolimy „ (2 Księga Królów, 25:1)
6. 10 dzień miesiąca Tewet to dzień Postu.
Księga Zachariasza mówi nam, że cztery dni Postów staną się dniami "radości, wesela i dobrych świąt" w epoce Mesjasza, w tym "Post 10", jest to nawiązanie do dziesiątego dnia Tewet (10 miesiąc). W tym dniu Żydzi opłakują zniszczenie Jerozolimy, wynik oblężenia, które rozpoczęło się tego dnia. Od świtu do zmroku nie jemy ani nie pijemy oraz odmawia się dodatkowe modlitwy.
7. Dwa inne tragiczne wydarzenia miesiąca Tewet.
Tradycja mówi nam, że post z 10 Tewet upamiętnia dwa inne tragiczne wydarzenia: W dniu 8 Tewet, na polecenie Ptolemeusza z Egiptu, Tora została przetłumaczona na język grecki, co poskutkowało gwałtownym spadkiem żydowskiej duchowości. Tora była teraz postrzegana jako "kolejna księga mądrości" w wielkiej bibliotece Ptolemeusza. Natomiast dzień 9 Tewet to Jorcait (dzień odejścia z tego świata) Ezdrasza Skryby, duchowego przywódcy Żydów, którzy powrócili do Ziemi Izraela z Babilonu i za jego przywództwem została odbudowana Świątynia w Jerozolimie. Śmierć tego wielkiego przywódcy, który pozostawił niezatarty ślad w historii i tradycji żydowskiej, był powszechnie opłakiwany. Jednak Post został ogłoszony jeden dla wszystkich trzech tych wydarzeń, aby miesiąc nie był przepełniony smutkiem i żałobą.
8. Nie wysłano "agentów" z Jerozolimy.
W czasach Świątyni, na początku każdego żydowskiego miesiąca, który zawierał święto, wysłano posłańców z Jerozolimy, aby powiadomili naród żydowski w każdej wspólnocie o tym, że rozpoczął się miesiąc, aby mogli wiedzieć, kiedy świętować święto (Szabaty!). Ale na początku Tewet nie wysłano żadnych posłańców.Wiązało się to z dniem Wielkiego Postu, który mógł by być złamany przy tak dalekich i długich wyprawach.
Nazwa "Tewet" została przyjęta przez naród żydowski podczas wygnania babilońskiego. Przyjęte, że kojarzy się ona z zatonięciem lub zanurzeniem. Jest to prawdopodobnie związane z faktem, że intensywne opady zimowe zamieniają większość Bliskiego Wschodu w błotniste bagno o tej porze roku.
10. Mazal (znak zodiakalny) Tewet to Koziorożec.
Każdy żydowski miesiąc jest związany z dominującym w tym czasie symbolem zodiaku. Symbolem Tewet jest Gedi (Koziorożec).
11. Dzień 5 Tewet jest wyjątkowym dniem w społeczności Chabad Lubawicz.
Piąty dzień miesiąca Tewet jest obchodzony Chabad Lubawicz jako dzień radości, ponieważ jest to data, kiedy amerykański Sąd Federalny orzekł, że obszerna biblioteka pozostawiona przez Szóstego Lubawiczer Rebe, B"P Rabina Josef Jicchaka Schneersona, należała do społeczności, uznając niezwykły charakter osoby Rebbego jako postaci wybitnej społeczności, a nie osoby prywatnej.
5 dzień miesiąca Tewet ma również duże znaczenie dla społeczności Chabadu. Jest to rocznica śmierci Alter Rebbe, pierwszego Rebbe Chabad, w 1812 roku.
Oraz! Według Rabina Judasza (cytat: Talmud, Bawa Mecia 106b), dzień 29 miesiąca Tewet jest datą końca zimy. (Według Księgi Rodzaju, 8:22 rok składa się z sześciu 2-miesięcznych "pór roku": czas zasiewu, żniw, zimna, ciepła, lata i zimy).